Şimşek, “Başta fenomenler olmak üzere Instagram, Twitch, TikTok ve Facebook gibi sosyal medya uygulamalarından gelir elde edip, bu gelirleri beyan etmeyenler hakkında çalışma başlatıldı” dedi.
250 BİN RİSKLİ MÜKELLEF İNCELENDİ
Vergi kayıp ve kaçağının önlenmesi amacıyla yürütülen çalışmalar hakkında bilgi veren Mehmet Şimşek, özellikle pandeminin de etkisiyle e-ticaret ve dijital ekonomide küresel ölçekte büyüme görüldüğünün altını çizdi. Bu büyümeyle elektronik ödeme tercihlerinin de arttığını vurgulayan Şimşek, bu durumun vergisel anlamda kayıplara neden olduğunu belirtti. Şimşek, “Yüksek ticaret hacminin vergi yükümlülüklerine yansıması için Bakanlık olarak kapsamlı analizler yaptık. Gelir İdaresi Başkanlığı elektronik ödemelere ilişkin verileri aracı hizmet sağlayıcıları, bankalar ile ödeme ve elektronik para kuruluşlarından aldı. Elektronik ödemelere ilişkin veriler üzerinden elektronik ortamda mal ve hizmet alım satımı yapan firmalar hakkında detaylı çalışma başlattık ve bu kapsamda ödeme kayıtlarından hareketle yaklaşık riskli 250 bin mükellefi analize tabi tuttuk” diye konuştu.
Mehmet Şimşek
SOSYAL MEDYA KAZANÇLARI MERCEK ALTINDA
Yürütülen çalışmalar kapsamında sosyal medya uygulamalarından gelir elde edenleri de izlemeye aldıklarını vurgulayan Şimşek, şöyle devam etti: “Analizin kapsamı sosyal medya uygulamalarını da içerecek şekilde genişletildi. Sosyal medya uygulamaları üzerinden gerek içerik sağlayıcı olarak gerekse mal veya hizmet satışı gerçekleştirerek gelir elde eden çok sayıda kişi tespit edildi. e-ticaret ve sosyal medya uygulamalarına yönelik yapılan analiz çalışmaları sırasında gelir elde ettiği halde hiç vergi mükellefiyeti bulunmayanlar tespit edilerek gerekli işlemler başlatıldı.”
Vergi kayıp ve kaçağının önüne geçilmesi için yapılan çalışmaların devam edeceğini vurgulayan Şimşek, mükelleflerin uyumsuzluklarının giderilmesi için bilgilendirme ve rehberlik çalışmalarının da yapıldığını anlattı.